Campania 9

Campania 9

Scop

Campania 9 a fost nouă din toate punctele de vedere, atât pentru noi, cât și pentru obiectivele pe care ni le-am propus. A pornit în octombrie 2016 și a reprezentat un setup de 5 campanii umanitare lansate concomitent, gândite astfel încât să ajute la rezolvarea câtorva dintre problemele cu care se confrunta România: sisteme de sănătate și de învățământ disfuncționale, categorii sociale defavorizate, lipsă de inițiativă și simț civic și nu numai.

A fost prima dată când am lansat 5 campanii umanitare concomitent, la care am lucrat constant, împreună cu toți cei 360 de voluntari Beard Brothers. De asemenea, a fost prima dată când ne-am implicat în mai multe domenii de activitate și nu doar pentru strângere de fonduri cu scop precis. Fiecare proiect din cadrul campaniei 9 a fost un test pentru noi, iar examenul final s-a dat la final, when the job was done. Done well.

Proiectele din cadrul campaniei

Feels like home

 Această campanie a avut scopul de creștere a notorietății unei situații cu care, din păcate, mulți oameni în vârstă se confruntă: neputința. Știm că nu putem face multe pentru mulți, dar ne-am gândit că dacă începem de la un caz particular și facem cât mai vizibilă povestea, poate că vor pune și alții osul la muncă.

Astfel, campania ”Feels like home” a fost pentru doamna Deak din Câmpia Turzii, căreia ne-am propus să-i reabilităm apartamentul astfel încât dânsa să poată trăi liniștită în condiții normale de viață.

Doamna suferea de epilepsie, boala Parkinson, miopie severă, locuia singură într-un apartament plin de igrasie, pereți scorojiți și frig, nu se putea baza pe nimeni pentru lucrări de reabilitare sau întreținere (deoarece istoricul ei familial cuprindea un soț alcoolic și un fiu mai mult plecat în străinătate).

Astfel, cu forțe proaspete și cu răbdare, am reușit să refacem toți pereții, să izolăm plafonul imobilului, să înnoim tot și să aranjăm apartamentul cât mai confortabil pentru o doamnă în vârstă care, altfel, n-ar fi avut nicio șansă să-și rezolve singură problemele cu care se confrunta. Au fost necesare multe ore de muncă și materiale, atât pentru hidroizolație, cât și pentru amenajarea interioară, iar costurile campaniei s-au ridicat undeva la 8.000 de euro.

 

Rezultate Campanie

It’s UP 2 YOU

Această campanie a însemnat exact ce se înțelege: depinde de tine / de voi / de noi să devenim activi și responsabili în lumea în care trăim. Simțul civic se dezvoltă din educația timpurie, așa că am organizat două grupuri mari și late de membri Beard Brothers care să meargă în liceele din Cluj să împărtășească din cunoștințele și pasiunile lor pentru voluntariat.

 

Keep the blood flowing

A fost proiectul principal din cadrul campaniei 9, în care ne-am pus toată energia și cunoștințele pentru a strânge 18.000 euro pentru dotarea Centrului de Transfuzii Cluj cu aparatură nouă, performantă, care să faciliteze accesul unui număr mult mai mare de donatori.

După lansarea campaniei, pe 19 octombrie 2016, în decurs de aproximativ 6 luni, cu toate evenimentele pe care le-am organizat în cadrul proiectului, am depășit pragul stabilit inițial și am ajuns la mai mult de 22.000 euro! Astăzi putem spune că noi, cu ajutorul tuturor oamenilor cu suflet care au vrut să participe la acțiunile noastre, am achiziționat 7 scaune noi, două sudeoză si un congelator special pentru Centrul de Transfuzii Cluj.

 

How to Cluj

A fost un proiect inovator, menit să vină în ajutorul studenților nou-veniți în citadela universitară. Timp de o săptămână încărcată cu o grămadă de activități mișto gândite de voluntarii Beard Brothers, bobocii și studenții Erasmus au gustat o porție sănătoasă din inima orașului și s-au familiarizat cu cele mai faine locuri și cele mai cool activități din Cluj.

How to Cluj se întâmplă anual.

Editia 2 – Album foto

Editia 2 – Video 

The Tutors

A reprezentat o campanie de mentorat pentru copiii / tinerii care aveau nevoie de ajutor și susținere la diferite materii din programa școlară actuală, care se pregăteau pentru examene, dar și pentru copiii care erau pe cale să-și descopere talentele și pasiunile și aveau nevoie de îndrumare în acest sens. Parte din campania 9, The Tutors a devenit un proiect on-going care se conturează din ce în ce mai serios în sistemul educațional clujean.

Am selectat ”mentori” în adevăratul sens al cuvântului, oameni care aveau abilitatea de a transmite cunoștințele deținute într-un mod corect și interactiv, de a forma elevii și de a identifica potențialul în fiecare dintre ei, în functie de domeniul spre care acesta avea o înclinație. Mentorii erau persoane care au participat la training-uri specializate, care și-au dezvoltat și aprofundat experiența didactică.

Iar pe lângă meditații, ne-am dorit să organizăm pentru elevi sesiuni de workshop-uri pe diverse teme care să îi ajute să își dezvolte abilitățile creative, de socializare și de dezvoltare a hobby-urilor sau pasiunilor pe care le aveau (ex: muzică, înot, mini-golf, origami, teatru, pictură, graphic design, comunicare, curs tatuaje hena, curs de prim ajutor, antreprenoriat, grup de lectura pentru BAC etc.)